Jak usnout? Nespavost

(Další články a rubriky se připravují).

Jak na klidný spánek?

Většina zákazníků, mi vyprávěla, jaké má potíže se spánkem. Rady které dohledaly na internetu typu - nemít v ložnici TV, větrat a mít tmu, teplé mléko s medem před spaním a podobné jim nepomáhaly. Nedalo mi to, a konzultovala jsem tuto problematiku s jednou lékařkou. Pevně doufám, že Vám tyto rady pomohou pro klidný spánek.
Zjištění: Na každého bohužel funguje něco jiného, někomu pomůže studená nebo naopak teplá sprcha, někomu opravdu pomáhá i počítání oveček, někomu vyčerpané tělo díky sportu, kdy pak spí jak nemluvně. Málokdo ale ví, že mozek a psychika dokáží dělat zázraky i když se neprojeví hned, ale až po nějakém tom týdnu. Jistě znáte ten pocit, kdy jste chtěli naopak spát a byly jste unavení, ale protože jste musely pracovat tak jste mozek zapnuly a i když unaveni, tak jste mozek překoply po pár hodinách na režim, že spánek a únava zmizely a svůj pracovní den jste zvládli nakonec dobře a padly únavou až k večeru. V horších případech, kdy to tělo je už tak ,,přehozené" i když jste byly unaveni hodně, tak jste ani přes to nemohly usnout. Tak jak dokážete přepnout a vytrénovat mozek, aby jste fungovaly, jde naučit mozek a přepínat i na usnutí. 

Když to řeknu laicky, jelikož přesný termín jak mi ho sdělila lékařka si nepamatuji :-) Tak laicky řečeno, mozek si zapamatuje a naučí věci co děláte pravidelně před spánkem, a v případě že to budete dělat každý den a opakovat, tak se vysílá ,,signál" naučený že se tělo připravuje na spánek a pak také usne. Nejsou to žádné babské rady, ani kouzla, ale ověřený fakt, který se používá i u pacientů a je doporučován lékaři.

Podstatné jsou 3 pravidelné rituály před spaním, které si vyberete takové aby jste je opravdu mohly dělat vždy každý den, cca půl hodiny před spánkem. Kdy to mohou být i banality Například: 

1 - udělat si 10 dřepů                                                                                                                                        2- umýt si talíř a hrnek po večeři(který si záměrně necháme abychom to udělali před spaním)                3- sprcha

Nebo:

1- Přeskládat si vždy třeba 10 triček ve skříni                                                                                                  2- umýt umyvadlo                                                                                                                                            3-připravit si obleční na druhý den

Není podstatné co budete dělat, je podstatné aby mozek si zapamatoval 3 věci, které budete každý den po sobě dělat, než půjdete ležet. Kdy pak po pravidelném řekněme tomu ,,rituálu" před spaním, mozek začne dávat pokyny ke spánku. U někoho to trvá týden, než začne mozek dobře vyhodnocovat, u někoho měsíc. Nicméně to není nějaká dlouhodobá záležitost, že by to trvalo roky. 

Stejně tak, jako umíme když je potřeba mozek zapnout a fungovat, aniž bychom si uvědomily jak to děláme, nebo které věci se spustí, stejně tak dokážeme využít mozek a psychiku k tomu, aby nám to pomáhalo i ve věcech, ve kterých bychom ani nečekaly, že to jde. 

Vyzkoušejte radu lékaře, kterou vám předávám. Po čase poznáte sami, jak se vám bude lépe a lépe usínat.
Krásnou dobrou noc.



Kartářka Sandra